משחקי ODT

עקרונות חשובים להבנת משחקי ODT

על מנת להמציא משחקי ODT, נסו לחשוב על ערכים שתרצו לקדם באמצעות משחק

לפניכם מילון מושגים שיסייע לכם להבנת העקרונות שמאחורי משחקי ODT

אחדות המטרה
חברים רוצים להצטרף לקבוצה כי הם רוצים לחלוק את היעד, המסע או תרבות הקבוצה.
נקודה זו חיונית להבנה כנקודת בסיס, הבהרת ערכים וקביעת מטרות בתחילת הדרך, יכולים למנוע בעיות בהמשך הדרך.

תקשורת
הסכמות בהעברת מידע
בתוך הקבוצה, ולמעשה היכולת להעביר מסרים להצלחת המשימות של כל קבוצה. תקשורת טובה מובילה לאינטראקציה טובה, שהיא הבסיס להצלחת הקבוצה. סדנאות ODT מאפשרות לקבוצה לתרגל תקשורת במצבים דומים לסיטואציות בחיי היומיום.

קונפליקט
כל קונפליקט שנוצר, מסייע לקבוצה להגיע לפרספקטיבה חדשה, שינוי המצב הקיים אל המצב החדש שנוצר. כשקבוצה מתחילה בעשייה, לעיתים מתעוררים מכשולים בדרך אל היעד ועל הקבוצה להגיע להסכמה, לפני שממשיכים.

פעילות ODT מאפשרת תרגול של עמידה מול קונפליקטים וזאת עושים על ידי שיחות עיבוד ומשוב בקבוצה. בשיחות אלו עוברים על הוראת המשימה, איך כל אחד הסתדר עם המשימה ושילוב העמדות, בדרך למציאת פתרון משותף.

זוהי דרך מצוינת לשיתוף המחשבות. לכל אחד מחשבות אישיות והיופי בעמידה מול קונפליקט, היא להציג את המחשבות, אחד בפני השני.

כבוד הדדי
כבוד האדם, היכולת לשמור על ערכי חברות ואמון, מביאה לשמירה כל כבוד הדדי וכתוצאה מכך נוצרת פתיחות המבטלת את אי ההבנה הפוטנציאלית לפני שנוצרת בעיה. ברגע שחברי הקבוצה יאמרו אחד לשני את מה שיש בצורה מכבדת וללא שיפוטיות, תיווצר הזדמנות להבהיר את התפיסה ולהביא למודעות תפיסות מחשבה ומידע שלא היה ניתן היה לחשוב עליו בהיעדר פתיחות.

הצבת מטרות
ודאו את מטרותיכם מול מטרות החברים בקבוצה. מטרות ליעד הסופי והתנהלות תוך כדי משימה.

שיתוף פעולה
שת"פ מתחיל מהשתתפות פעילה. ככל שיותר משתתפים בקבוצה יהיו פעילים, כך תושג ההצלחה של הקבוצה והיעילות תהפוך לשם המשחק. הדרך תהיה יותר נעימה כשכל אחד תורם את חלקו ואפילו יותר מה שמביא לדינמיקה קבוצתית המגדילה את האפשרות לביטוי של אחד מהמשתתפים בה ועל ידי כך, מאפשרת הצלחה במטרות הקבוצה.

שיתוף פעולה טוב מתחיל ביצירת מנהיגות. ככל שקבוצה מורכבת מיותר משתתפים, אתגר המנהיגות עולה ועם זה, יכולת הקבוצה להצליח.

חלוקות משימות ותפקידים
זה החלק המתקדם של העניין. אחרי שנעבור על כל הנקודות שהעלתי במאמר זה, נוכל להגיע לחלוקת תפקידים ומשימות לביצוע. רצוי לחלק את התפקידים לפי זיהוי היכולות של חברי הקבוצה ואף לרתום את המשתתפים לקחת עליהם תפקידים שמאפשרים לעצמם לצאת מחוץ לקופסא ומאזור הנוחות שלהם.

נושאים מעניינים נוספים באתר של הולה הופ