אזור הנוחות Comfort Zone

מושג חשוב בעולם הפסיכולוגיה החיובית:
אזור הנוחות (Comfort Zone)

ההגדרה – האזור הבטוח בו אנו מרגישים הכי בטוח בחיי היומיום שלנו.

כשאנחנו יודעים לזהות את המקום הבטוח בחיינו, אנחנו מצליחים למתוח את הגבול שלו ולצאת אל אזור הלמידה, תוך כדי שמירה לא לפגוע בעצמנו, והלאה לאזור הסכנה בו נרגיש לחץ כתוצאה מהפעולות.

כאשר אנו מצליחים לצאת מהאזור הבטוח, אנו יכולים לאתגר את עצמנו במצבים כגון: קבלת החלטות, ניהול משברים, שיתופי פעולה עם אחרים, עמידה בלחצים ויעדים, מנהיגות, תכנון אסטרטגי ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם לבדוק את התכונות האלה ביום גיבוש ODT איתנו.

מושג חשוב מעולם הפסיכולוגיה החיובית, איזור הנוחות comfort zone
מושג חשוב מעולם הפסיכולוגיה החיובית, איזור הנוחות

יש המכנים את המושג אזור הנוחות
"האזור הבטוח – Comfort Zone‏".

האזור הבטוח הוא מצב המתאר את חיי היומיום שלנו, המקומות הרגילים לנו, המקומות בהם אנו לא לוקחים אתגר היכול לסכן את 'הבטוח' שלנו.

מה היתרון של להיות באזור הנוחות, להיות באזור הבטוח לנו?
יש הרבה אנשים שאזור הנוחות שלהם הוא המקום הכי טוב בשבילם, והם אינם מוכנים או רוצים לשנותו. הם חשים שיציאה מאיזור הנוחות תהיה קשה, תדרוש מאמץ ו/או השקעה, ולמעשה תסכן אותם.

לעומתם, יש הרבה אנשים שחשים תסכול או חוסר מוטיבציה כאשר הם יודעים שהם באיזור הנוחות, אך לא מוכנים או מהססים לעזוב אותו או לגרום לו שיתערער.

לפיכך, החסרונות של איזור הנוחות הם בדרך כלל מצבים של תקיעות, חוסר מוטיבציה, ללא קידום וללא פעלתנות (יש המכנים זאת חוסר אדרנלין).

המטרה העיקרית בפעילות ODT היא לאפשר לנו לבנות סיפורים בתוך משחקי משימות, אשר ידמו את הסביבה הטבעית. במצב זה אפשר לטעון לתוך הסביבה קונפליקטים אשר יגרמו למשתתפים לבדוק מה הם מוכנים לעשות כדי לצאת מאזור הנוחות שלהם.

היופי בדבר הוא שלכאורה זה רק משחק; אך כבדרך נס עולות בפני המשתתפים מסקנות ותובנות על אופי החיים שלהם. כשהם חוזרים לחיי היומיום, יש להם אפשרות חדשה לבחון את הדברים.

ההגדרה – האיזור הבטוח שבו אנו מרגישים הכי בטוח בחיי היומיום שלנו.

  • המטרה ב-ODT להוציא אנשים מהאזור הבטוח להתנסויות חדשות ומאתגרות, העוזרות לנו לגלות על עצמנו דברים חדשים ומותחות את הפוטנציאל האישי שלנו מעבר לניסיון האישי בחיי היומיום.
  • באיזור השינוי חל תהליך של גילוי ושינוי. אני יכול לספר על עצמי שהשינויים הגדולים בחיי הגיעו ממצבים בהם לא הייתי בנוחות.
  • כאשר חברות מגיעות לימי פעילות בטכניקת ה-OutDoor, אנחנו מעבירים התנסויות חדשות המשחזרות את אורח החיים במסגרת הפעילות שלהן. בדרך זו הן עוברות שינויים משמעותיים.
  • כשיוצאים ממקומנו באיזור הבטוח, מערכת ההגנות יוצאת החוצה: כעס, אגרסיביות, שליטה.
  • מכיוון שאנחנו יודעים שזה מה שייצא, לא צריך לחשוש מזה.
  • חשוב לציין שלא כל פעילות מתאימה לכולם, ולא את כולם הפעילות מכניסה לאיזור השינוי. כדי שיקרו שינויים, חברות המעבירות פעילויות OutDoor חייבות לערוך מחקר על החברה לה הן עורכות את הפעילות, ולשקף להן את מחזיקי העניין הרלוונטים במהלך הפעילות היומיומית שלהן.
הולה הופ בימי גיבוש לצוות העובדים במשרד

עוד באתר של הולה הופ: