תקשורת בצוות

הגדרת צוות מוצלח

הצלחה נקבעת על ידי מגוון רחב של גורמים. כאשר אנו מקבלים פרויקט או משימה, אנו מקבלים בדרך כלל מדד שבו אנו יכולים לאמוד את ההצלחה.

צוות טוב יהווה יתרון לכל ארגון ויוביל אותו ליותר הצלחות. לכל צוות יעדים ומטרות הנבנים על ידי מנהלי הצוותים ונותני הדעה בארגון. כל אחד מחברי הצוות פועל על פי מטרות ויעדים המוגדרים על ידי הארגון. הצוות נבחן על פי הצלחותיו בהתאם למשימות שנקבעות.

תקשורת ושיתוף מידע הם הבסיס להצלחת הצוות, ומביאים את הצוות לעבודה טובה יחד.

בניית הצוות מהווה את ההצלחה, החל מתכנון המשימות והיעדים לפי סוג הפרויקטים ולוח הזמנים; המשך ביצירת תקשורת טובה וכלה באיחוד חברי הצוות סביב מטרות הארגון.

ימי גיבוש לעובדים, סדנאות למנהלים, סדנאות בישול ועוד

יתרון העבודה בצוות

אחת המטרות הנפוצות ביותר של צוות היא לפתור בעיה מסוימת.

חברי הצוות מביאים עמם, כל אחד באופן אישי וביחד, את היכולות האישיות והקבוצתיות למציאת פתרונות, ועל ידי כך מאפשרים מיומנויות המביאות את הסיכוי הטוב ביותר למציאת פתרון.

צוות מורכב מאנשים בעלי יכולות אישיות, מביא להצלחת העבודה המשותפת ומכאן להצלחות ביעדי הארגון.

עידוד חברי הצוות

ההצלחה של בניית צוות טמונה בראש ובראשונה בכל אחד מהעובדים, וכן בחיבור של כל עובד למקום עבודתו ובחיבור לצוות שלו.

כיצד בונים צוות

ראשית עלינו לשקול את המשמעות של המילה 'צוות'. חלק מהרעיונות וההגדרות שעשויים לעלות סביב מילה זו, עשויים לכלול: קבוצה של אנשים, שיתוף פעולה, סינרגיה, מטרה אחת, שיתוף פעולה, גמישות, עבודה משותפת ודיווח למנהל אחד.

חברת הולה הופ בפעילות ODT לייעול העבודה בתקשורת בצוות

תקשורת בצוות

קביעת מטרות הצוות משפיעה על כל אחד מהעובדים באופן ישיר ועל כל אנשי הצוות יחד.

אינטראקציה נכונה, רגישה ומובילה – היא המפתח להצלחה בין מנהל הצוות לכל אחד מהעובדים באופן אישי, ומול כל הצוות יחד. כמו כן, משפיעה גם האינטראקציה בין העובדים עצמם.

תקשורת טובה בין העובדים מובילה להצלחה. מיומנות תקשורת היא דבר נרכש ויש לעודד אותה. כשיש תקשורת טובה יותר, הדבר הופך את סביבת העבודה לנעימה יותר.

שיפור התקשורת מועיל להנעת העובדים, משרה אווירה טובה ביניהם ויעיל במציאת פתרונות לכל עניין. תקשורת טובה מסייעת לעובדים להכיר טוב יותר אחד את השני.

תרגילים ומשימות בתרגול תקשורת

פעילויות מגבשות לצוות העובדים, נועדו לשיפור מיומנויות תקשורת. בעיות ומכשולים שצוותים נתקלים בהם, נפתרים על ידי תקשורת יעילה אחד עם השני.

יום כיף לעובדים מהווה את השער לפתיחות והזרימה בין המשתתפים, ובהמשכו יום גיבוש לעובדים מדגיש את החשיבות של תקשורת טובה בכל הקשור לביצועי הצוות – בפן האישי, החברתי והעסקי.

מתודת עבודה של יום מגבש לצוות העובדים

יציאה אל אירועי חברה המתוכננים בראש וראשונה על כיף ובהמשך על גיבוש צוות, מאפשרים יציאה מהשגרה ועל ידי כך יציאה מאזור הנוחות ביום העבודה הרגיל. כך אנו משתמשים בהקשר החדש כמאפשר שינוי ופיתוח, ללמוד יותר על עצמם ובחזרה אל סביבת העבודה.

קבלת תובנות, רעיונות וכיוונים חדשים הם המפתח להצלחה.