עקרונות המנחים אותנו בפעילויות נוער
- אנו שמים דגש על שוויון ערך אדם, השגיות ומצוינות.
- פעילות המעודדת שיתופי פעולה.
- עשייה ערכית וחברתית.
- התמדה ונחישות במישור האישי והקבוצתי.
- קבוצה אחת לכל אורך הפעילות.
תקשורת, מנהיגות, לחץ חברתי, אמון ועוד.
המשתתפים פועלים בקבוצות קטנות. הדבר מאפשר לכל אחד להשפיע על מהלך המשימה.
נושאי פעילות נוער עוסקים ב:
- יחסים בין אישיים תוך כדי משחק.
- שיתופי פעולה בין המשתתפים.
- תוך מתן תחושת ביטחון ושמירה על סביבה בטוחה.
- הזדמנות להקנות יכולת, דינאמיות ופיתוח מיומנות בחוקי משחק חדשים.
משימות אשיות וקבוצתיות – משחקי תפקידים בקבוצות קטנות וגדולות.
סימולציות ODT – משחקים משימתיים המשקפים פעולות המצריכות מנהיגות ואת ההתמודדות של מנהיג מול קבוצה.
מפגש עם קשיים שעולים בבחירת מנהיג – תוך בחינת שיתופי הפעולה בין הקבוצה למנהיג.
עיבוד ומשוב בנושא היתרונות והתרומה הייחודית של מנהיגות נוער בבית הספר ובקהילה.
משימות ערכים המאפיינים מנהיגות. לדוגמא: אחריות, משמעת, הקשבה, שיתוף פעולה ועוד.
גלה את החוזקות שלך – הקניית כלים איך להיות מנהיג.
פעילויות מגוונות בנושאים ניהול זמן, חינוך למצוינות, שאיפה להישגים ועוד.
ילדים ונערים נמצאים במסגרת בית הספר במשך שנים יחד וכשהם מקבלים משימה קבוצתית, ניכר שאינם מכירים בחוזקותיהם וביכולות חבריהם לתרום לקבוצה להצלחת המשימה.
מטרת פעילות ODT, Out Door Training, להראות את הכח של הקבוצה תוך כדי ניצול היכולות, (החוזקות), של כל אחד מחברי הקבוצה.
במהלך הפעילות, המשתתפים נחשפים למשחקי משימות ועליהם לשתף פעולה תוך שהם מגלים על עצמם ועל חבריהם תכונות חדשות המקנות להם הצלחה בביצוע המשימות.
הנושאים השכיחים בעבודה בקבוצה הם:
מעבר על הוראות המשחק, עבודת צוות, סיעור מוחות כתכנון אסטרטגי לפני התחלת הפעולה, בחירת מנהיג ותמיכה בו תוך כדי שמירה על זמני המשחק ובדיקה האם חברי הקבוצה מתקדמים אל הצלחת המשימה תוך כדי עמידה בזמנים.
יש מגוון מאמרים בתחום זה, הנשען על הפסיכולוגיה החיובית, שמטרתה להסתכל על חצי הכוס המלאה. הדבר נכון לכל תחום בחיים. דרך המשחק, אנו לומדים על עצמינו ומוצאים את ההקבלה שבין המשחק לחיים האמיתיים.
- בתי ספר.
- תנועות הנוער.
- עריות.
- קיבוצים ומושבים.
- ובכל מסגרת שהיא