למה לערוך גיבוש למועצת התלמידים?

  • ליצור חוויה משמעותית – הפעילות מהווה חוויה ההתנסותית המאפשרת לתלמידים להבין ולהפנים כראוי את תפקידו וחשיבותו של מנהיג בקבוצת המועצה ודוגמא אישית ליתר תלמידי בית הספר.
  • ערכים וצרכים – תהליך הבנת ערכי המועצה בהקשבה לצרכים של כלל התלמידים, מול צוות החינוך.
    תהליך זה יסייע לתלמידים להבין את הצרכים השונים של אוכלוסיית בית הספר והם יסמנו לעצמם מטרות חינוכיות כמובילים.
  • מנהיגות ודוגמא אישית – פיתוח תפיסת המנהיגות של מועצת התלמידים כמנהיגים לשינוי ועשייה.
  • השפעה חברתית ישירה – עיצוב תרבות בית ספרית דמוקרטית, המשפיעה לטובה גם על הפן החברתי בהמשך הלימודים.
  • הזדהות ושייכות – הקשר הישיר בין הפילוסופיה החינוכית של בית הספר לבין השליחות והפעולות של מועצת התלמידים.

גיבוש מועצת התלמידים, לבתי ספר יסודי ותיכון

גיבוש מועצת התלמידים, מעניק חוויה ההתנסותית המאפשרת לתלמידים להבין ולהפנים כראוי את תפקידו וחשיבותו של מנהיג בקבוצה בפעילות הפנימית שלהם ודוגמא אישית ליתר תלמידי בית הספר.

המפגשים נעשים בשיטת הODT, הנשענת על הפסיכולוגיה החיובית.

מה לומדים התלמידים?

  • קבלת החלטות.
  • מנהיגות אישית וייצוגית.
  • ערכים וצרכים לחינוך לדמוקרטיה.
  • הדרך להעשרת ארגז כלים לרשות התלמידים במועצה ולמחנכיהם.
  • התמודדות עם קונפליקטים ומציאת פתרונות הוגנים ומקובלים.
  • פיתוח יוזמות בבית הספר והתנדבות בקהילה.
משחקי ילדות
פעילות לנוער בסיכון
נוער בסיכון
מנהיגות חיובית
שיתוף פעולה
משחקי ילדות
????? ????? ????????
מהן האפשרויות של גיבוש מועצת התלמידים?

הפעילות שלנו עשירה בתוכן ובערך המוסף שאנו מביאים במשחקי האתגר שלנו.
הפעילות בטכניקת הODT הנשענת על הפסיכולוגיה החיובית ומטרתה לעודד שיתופי פעולה בין המשתתפים.
מגוון המשחקים שלנו רותם את המשתתפים לשיתוף פעולה, חברות, הקשבה ועוד.

  • מפגש מגבש – במפגש נחווה את ערכי הדמוקרטיה ודרך קבלת החלטות בקבוצה.
  • מפגשים תהליכיים – תהליך של ארבעה מפגשים להעצמת קבוצת מועצת התלמידים.
  • תרומה לקהילה – פעילות ODT רבת משתתפים בהובלת חברי מועצת התלמידים.
כותבים לנו
חברי מועצת התלמידים התנסו בקבלת החלטות תוך ביצוע המשימות שהמחישו כיצד פועלת מערכת בית הספר. כולנו הרווחנו!!
לאה, רכזת חברתית
מדי פעם יוצא לי לחוות פעילות שעונה על כל הצפיות שהיו לנו.
הוכחתם את עצמכם ונשמח להזמנכם שוב אלינו.
גיא, רכז חברתי בבית ספר תיכון
הרווחנו את היכולת לחשוב מחוץ לקופסא, כשהם רואים לעינהם את הצרכים של צוות החינוך מול תלמידי בית הספר.
עדי, רכזת מועצת תלמידים
תודה לאופיר על פעילות נפלאה!! הווצאפ בבית הספר בקרב המורים מעולם לא היה עמוס בכל-כך הרבה מחמאות! תודה על הכל…
עתליה, רכזת מועצת התלמידים