לפניכם מערך, דוגמאות למשחקי ODT, בבתי ספר

מטרתן של הפעילויות שלנו בבתי הספר, לעודד את המשתתפים לשיתופי פעולה ומנהיגות.
אנו מחלקים כל כיתה לשתי קבוצות, כדי לאפשר לכל אחד מהתלמידים להשפיע על מהלך המשחק.

  • לכל פעילות, אנו מביאים שמונה משחקים יותר ממספר הקבוצות וזאת כדי לאפשר מרחב, תמרון וחופשיות.
    כל קבוצה שמסיימת משחק, עוברת למשחק הבא.
  • אנחנו בהולה הופ, ממציאים את המשחק מחדש.
    המשחקים מתחדשים מעת לעת.
    אנו לוקחים משחקים מוכרים ומוסיפים להם טוויסטים שלנו.
  • המשחקים ללא תחרות.
  • המשחקים מותאמים לשטח הפעילות ולגילאי התלמידים.
םגא
פעילות בית ספרית
פעילות בית ספרית
ODT לתנועות נוער
ODT בתנועות נוער
קייטנות
ODT בקייטנה
ODT בקייטנת נוער
ODT בקייטנת נוער

משחקי קופסא ענקיים

משחקי קופסא קבוצתיים

  • דומינו משולשים – הדומינו המוכר עם תוספת צלע. מתחלקים לארבע קבוצות. המטרה להרכיב את משולשי הדומינו.
  • ארבע בשורה, בשלושה – 4 בשורה כמו שמכירים עם טוויסט נוסף שלנו, משחקים בשלוש קבוצות. המטרה, להצליח להרכיב כמה שיותר רצפים של ארבעה ריבועים.
  • ארץ עיר – מטילים את הקוביות, מסובבים את חוגת האותיות ומוצאים מילים.
  • טטריס – משחק מחשב שהפכנו למשחק חשיבה בתנועה.
  • מחשבת – משחק ילדות. המטרה להשאיר כמה שפחות בדידי עץ.
  • רברסי – מי יסיים ראשון, הצהובים או החומים – משחק חשיבה קבוצתי אסטרטגי.

יצירתיות וחדשנות

חציית נהרות, הליכה על מצופים,

  • להציל את קיפודי הים – הקבוצה יוצאת למבצע חילוץ קיפודי הים על גבי מצופים.
  • השחל צורה – לקחנו משחק מגן הילדים והפכנו אותו למשחק מהיר וייחודי שהחברה ביסודי ובתיכון אוהבים מאוד.
  • מגדל קוביות – אחד המשחקים האהובים ביותר. בניית מגדל קוביות עם ווים במטרה לשמור על האיזון בבנייה ובסיום צריך להפיל את המגדל על ידי זריקת או בעיטת כדור.
  • קליעה לאסלה – קליעה לאסלה עם גלילי נייר טואלט – התוצאה, קבוצתית.
  • משחק הזיכרון בצבעים – משחק המצריך תכנון אסטרטגי ועבודה בתקשורת. יש להתאים את הצבעים על פי מפת הצבעים.

משחקי ילדות

כשאומרים משחקי ילדות, מתכוונים למשחקים אותם שיחקנו אנו כילדים.
הילדים שלנו לעומת זאת, מזהים את משחקי הילדות שלנו כאפליקציה בטלפון…
זו ההזדמנות שלנו לאפשר לתלמידים להנות מהמשחקים שאנו גדלנו עליהם.

  • סיימון חישוקים – משחק זיכרון על בסיס המשחק סיימון, המשתתפים עוקבים אחר החישוקים בהתאם לסדר הההוספה שלהם. משלב לשלב המשחק הופך להיות מאתגר יותר. התלמידים תומכים אחד בשני.
  • תשבץ קפיצה – קפיצה בשקים זה כיף. אנחנו הוספנו טוויסט למשחק.
    על הקבוצה להרכיב תשבץ מילים. את חלקי התשבץ מביאים על ידי קפיצות בשקים.
  • קפיצה בחבל – בילדותינו קפצנו בחבל. הוספנו כמה שינויים והפכנו את משחק החבל לאחד המשחקים המוצלחים שלנו.
  • גוגואיים – משחק ילדות שכמעט ונעלם מן העולם. למען האמת, כשאנחנו מציגים את גרעין המשמש, מעו מאוד ילדים יודעים לזהות אותו. החזרנו עטרה ליושנה במספר משחקים מהנים.

משחקי חשיבה קבוצתיים

השילוב בין הצלחת הקבוצה, משחק בתנועה, בניית אסטרטגייה וחשיבה קבוצתית, מאפשרים חווייה התנסותית המשפרת את היכולת האישית והקבוצתית של המשתתפים.

  • באר המשאלות – משחק אסטרטגי קבוצתי. לקבוצה מספר אביזרים: שני צמיגים, קורת עץ וחבל.
    המטרה להוציא את גביע המשאלות משטח הבאר, כשאף אחד מהאביזרים לא נוגע בשטח הבאר.
  • העף אותו – משחק בקבוצה במטרה להעיף את הכדור באמצעות הרשת ולתפוס אותו מהאוויר.
  • חמשת הכללים – על המשתתפים לעבור כמה שיותר מהר בין החישוקים על פי חמישה כללים.
    משחק חכם המרכז בתוכו מגוון כלים לתרגול עבודת הצוות: הקשבה, ניסוי ותהייה, יצירתיות ועוד.
  • שלושת הקופים – משחק המתרגל תקשורת בקבוצה. הקבוצה מתחלקת לשלוש קבוצות כאשר הקבוצה הראשונה ללא יכולת דיבור, הקבוצה השנייה ללא יכולת לזוז והקבוצה השלישית ללא יכולת ראייה.
  • תעלות עץ – העברת כדורים בתעלות עץ. המשחק המכוון לתכנון תוך כדי פעולה.
את המכתב הזה, אני נהנה לקרוא בכל פעם מחדש ושמח לשתף אתכם

ליבנת הפלר, מנהלת בית ספר 'שדות':

הולה הופ – האיש והאגדה

הכרתי את אופיר – הבעלים של חברת הולה הופ לפני כ- 7 שנים.
בזמנו, הייתי סגנית מנהלת ואופיר הוזמן לראיון הכרות לקראת פתיחת השנה, כבר מהרגע הראשון, הוקסמתי!
ישב לפני איש של ערכים, איש של אמונה בבני אדם ובמסוגלות של ילדים, אדם בעל אופק וחזון, כזה שרוצה מעל הכל את טובת הילדים.
מאז, אני לא מוותרת על התענוג והמקצועיות של העבודה מול אופיר וחברת הולה הופ.
היצירתיות וההתחדשות של אופיר בכל פעם מחדש, מרגשת ומשכנעת אותי לקחת אותו ואת צוותו לעוד ועוד פעילויות, מול הילדים וגם מול הצוות.
כמנהלת ביה"ס, אני יכולה להצהיר בלב שלם כי אהבתו של אופיר למשחק ולילדים היא החיבור המושלם ללמידה המשמעותית, ללמידה המגוונת והחוויתית.
הצוות ואני, עמדנו מרותקים לנוכח התחנות והפעילויות השונות, ויכולנו לקחת חלק או לצפות מהצד בתלמידים שלנו, מפאן אחר.
יכולנו לחבור אל הנושא שבחרנו דרך הפעילויות של אופיר, יכולנו לחבור לתכני מפתח הל"ב ולכל ערך או תחום דעת אחר אותו רצינו לקדם.
מאחלת לכמה שיותר תלמידים ומבוגרים לזכות ולטעום מהחוויה של הולה הופ.